Správny nábytok predchádza dlhodobej pracovnej neschopnosti: viete, ako ho vybrať?

SE-Bygglant-3096-Upplands-Vasby-1-Web-Reference1200x800-1200x790-1200x790

Kancelárske priestory sú mozgom každej spoločnosti. Ale kým na produkciu výrobkov používa väčšina firiem prvotriedne náčinie, do administratívnych priestorov príliš neinvestujú. A to je chyba. Aby vaši obchodní zástupcovia, účtovníci a ďalší zamestnanci boli spokojní a pracovali efektívne, potrebujú kvalitný stôl a stoličku. Ako tento nábytok vybrať?

Dostatok osvetlenia aj priestoru, splnenie nárokov na ergonómiu a podmienky na koncentrované myslenie. Správne zariadené kancelárie podnecujú kreativitu, ctia zásady osobného priestoru. A znižujú okolný ruch na minimum. Aj preto sú otvorené kancelárie v uplynulých rokoch na ústupe – aspoň tie tradičné.

Spokojnosť zamestnancov najviac stojí a padá na kancelárskom vybavení. Priemerný administratívny pracovník strávi v sede až deväť hodín denne. S nevyhovujúcim nábytkom sa prvé zdravotné problémy objavia už po niekoľkých týždňoch; bolesti chrbta, nepríjemné migrény, zápaly šliach. Nie je lepšie dlhodobej pracovnej neschopnosti predchádzať?

Výber stolu nepodceňte

Priestorný stôl je alfou a omegou administratívnej činnosti. Dovoľuje pohodlnú prácu na počítači, zároveň poskytuje dostatok priestoru na manipuláciu s dokumentami. Väčšina odborníkov sa zhoduje, že kancelársky stôl by mal dosahovať šírku minimálne 120 cm. V prípade hĺbky odporúčajú experti aspoň 70 cm – predovšetkým kvôli dodržaniu minimálnej vzdialenosti hlavy od monitoru.

Výška stolu závisí na telesných proporciách pracovníka. Čo jednému vyhovuje, môže druhému spôsobiť zdravotné problémy – a naopak. Nábytok s polohovateľnou doskou si síce žiada vyššie vstupné investície, v dlhodobom merítku ale, naopak, ušetríte. Pre nového zamestnanca nebude potrebné zabezpečovať nový stôl alebo ho dokonca posielať na nemocenskú.

Nezabudnite ani na výsuvnú dosku na klávesnicu a myš. Nevhodná poloha lakťov pri práci často vyústi v zápal šliach a syndróm karpálneho tunela, ktorý administratívnych pracovníkov vyradí z pracovného života aj na niekoľko mesiacov.

Kancelárske stoličky nechajte zamestnancov vyskúšať

V pozadí mnohých zdravotných problémov stojí kancelárska stolička. Jej zoštelovanie a správne používanie nie je intuitívnou záležitosťou a malo by sa prenechať odborníkovi.

Hlavnou úlohou kancelárskeho kresla je maximálne možné zmiernenie následkov sedavého zamestnania. Pri sedení dochádza k jednostrannému preťažovaniu chrbta; vzniká svalové napätie, dochádza k spomaleniu krvného obehu.

Správna stolička nepredchádza len bolesti chrbta. Predstavuje prevenciu proti metabolickému syndrómu – v dlhodobom horizonte dokáže výrazne znížiť riziko srdečnej alebo cievnej mozgovej príhody.

Ako spoznáte dobré kancelárske kreslo?

  • operadlo kopíruje chrbticu a je polohovateľné,
  • bedrovú opierku je možné nastaviť z hľadiska výšky aj hĺbky,
  • hĺbka sedenia je ľahko nastaviteľná.