4 kroky na zvýšenie výnosnosti vášho skladu

shutterstock_42554587

Hranica medzi skladom, ktorý zarába, a tým, ktorý je v strate, je tenká. Ako červená niť sa ňou ťahá dobrá organizácia a prepracovaná logistika. Efektívne zladenie príjmov a expedície tovaru pripomína dobre naolejovaný stroj. Pomáha využiť čas zamestnancov na maximum, znižuje náklady na skladovanie a je kľúčom k spokojnosti zákazníkov.

Stačí ale jediný chybný prvok a okrem príjmu utrpí aj vaša dobrá povesť a vzľahy s dodávateľmi. Ako sa nepríjemnostiam, ktoré môžu vaše podnikanie potopiť, vyhnúť?

Zaveďte moderné technológie

Software na skladové hospodárstvo (warehouse management system), tablety a čítačky čiarových kódov sú dnes v logistike zavedeným štandardom. WMS algortimy dokážu naplánovať čas na pickovanie, čiarové kódy zasa zabránia chybnému vyskladneniu a urýchlia presun tovaru k dopravcovi.

Zavedením modernej techniky do logistických priestorov sa vám otvorí cesta k chaotickému skladovaniu a všetkým jeho výhodám.

 

Rozširujte – do výšky

Obrovské investície do prestavby haly a inžinierskych sietí, úplné zastavenie prevádzky. Nič z toho vám nie je po chuti, ale aj napriek tomu je pre vás rozšírenie skladovacej plochy nevyhnutné? Inštalácia vyšších, efektívnejšie rozložených regálov a zakladačov vaše problémy vyrieši.

Výmenou za niekoľkotýždňové obmedzenie prevádzky dostanete omnoho väčší priestor pre tovar a materiály. Obslúžite viac zákazníkov alebo sa budete môcť uchádzať o predtým nedosiahnuteľné zákazky. A okrem toho výrazne ušetríte.

 

Zmeňte skladovací systém

Ideálny úložný priestor je dokonale prispôsobený skladovanému tovaru. Okrem klasického systému (ktorého obsadenie dnes efektívne riešia algoritmy chaotického skladovania) existujú aj iné skladové usporiadania.

Na vychystávanie menšieho tovaru využijete vo svojej hale karuzelový systém, v prípade totožne dimenzovaných materiálov stavte na prietokové usporiadanie. Ich výhodou je napríklad minimalizácia ľudského faktoru alebo vysoká efektivita.

 

Zaveďte LEAN management

Rastúci objem tovaru znamená vyššie náklady na priestor, obsluhu, údržbu a ľudské zdroje. Často sa pritom stáva, že nezanedbateľná časť produktov je uskladnená, ako je rok dlhý – bez vyhliadky na presun.

Prevenciou proti podobným situáciam je LEAN management presadzovaný od 90. rokov minulého storočia ako alternatíva k tradičným spôsobom riadenia. Cieľom LEAN prístupu je minimalizácia plytvania finančnými, ľudskými a metariálnymi zdrojmi – najmä v porovnaní s logistickými operáciami podobného rozsahu. V praxi funguje LEAN systém na princípe 5S:

  • sort (rozdeľ),
  • set in order (roztrieď),
  • shine (usporiadaj),
  • standardize (štandardizuj/zdokumentuj),
  • sustain (udržiavaj).